.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم 

 آغازهفته دفاع مقدس را به خدمت همه دلاورمردان عزیز که امنیت  این کشور علوی وفاطمی را حفظ می کنند تبریک وتهنیت عرض نموده ویاد ونام همه شهدای گرانقدرانقلاب اسلامی به ویژه شهدای مدافعین حرم وامام عزیز وبزرگوارمان را گرامی می داریم وسلام ودرود بی کران  الهی را به محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی  ولی امر مسلمین جهان حضرت  آیت الله العظمی امام خامنه ای  (مدظله العالی) وهمه خانواده های معظم شهدا ،ایثارگران  وجانبازان ابلاغ می نمایم واز خداوند متعالی سلامتی وطول عمر آن عزیزان را مسئلت می دارم. واین هفته مبارک که مقارن شده با بهار تعلیم وتعلم وآغاز سال تحصیلی جدید، به خدمت همه تلاشگران در سنگر علم ودانش ومعرفت،اساتید ،معلمان ،مربیان ،دانشجویان ،دانش آموزان عزیز واولیاء گرامی تبریک وتهنیت عرض می نمایم.

امام جمعه مهربان حسن مرسلی



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۴۱
دفتر امام جمعه مهربان

عید غدیر خم که عیدالله الاکبر است را به خدمت همه شیفتگان وعاشقان آن حضرت تبریک وتهنیت عرض می نماییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۰۷:۵۹
دفتر امام جمعه مهربان


ولادت با سعادت امام علی النقی الهادی (ع) مبارک باد


مژده ز سوى خدا بر همه آمد / دست گل جواد الائمه آمد
بانگ منادى آمد تبارک اللَّه / موسم شادى آمد تبارک الله
ولادت با سعادت امام علی النقی الهادی (ع) مبارک باد

******

مژده زمیلاد ولّی عشر
هادی دین زاده خیر البشر
مژده ز میلاد علی النقّی
 هادی دین نوگل باغ تقی

*****

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۳
دفتر امام جمعه مهربان

امام جمعه شهرمهربان:

دولتمردان با اجرای داوطلبانه FATF در زمین دشمن بازی نکنند/ بیان مسائل و مشکلات، دردی از مردم را دوا نمی‌کند/ حرف محرمانه‌ای با مردم نداریم












۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۰۱
دفتر امام جمعه مهربان

راهپیمایی باشکوه نمازگزاران شهرمهربان علیه  رژیم آل سعود و آل خلیفه و حمایت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بعد از اقامه نماز جمعه این هفته شهر مهربان  برگزار شد .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۷
دفتر امام جمعه مهربان

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به دعوت آل‌سعود از سرکرده منافقین به مراسم حج امسال گفت: رژیم آل‌سعود با جنایات سال گذشته فاجعه منا نشان داد لیاقت و شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۷
دفتر امام جمعه مهربان

یک نقطه عطف تعیین‌کننده (ساواک، کشتار 17 شهریور و دولت شریف امامی) 


در حالی که در روز 28 مرداد 1357 حکومت با برگزاری مراسم بزرگداشت کودتای 28 مرداد تلاش می‌کرد وانمود کند رژیم از موقعیت مستحکمی برخوردار است، آتش‌سوزی سینما رکس آبادان، که به زودی شایع شد ساواک در آن دست دارد، دولت جمشید آموزگار را با بحران جدی مواجه کرد. سپهبد ناصر مقدم رئیس وقت ساواک در ملاقاتی با شاه خاطرنشان کرد که با توجه به مجموعه شرایط، عمر نخست‌وزیری جمشید آموزگار به سر آمده و او دیگر برای حل مشکلات حکومت توانی ندارد. شاه به توصیه مقدم و برخی محافل سیاسی داخلی و خارجی، جعفر شریف امامی را مأمور تشکیل کابینه کرد. ناصر مقدم پیشاپیش در این‌باره با افرادی چون آیت‌الله شریعتمداری نیز مشورت کرده و به این نتیجه رسیده بود که حضور فردی با شعارهای مسالمت‌جویانه‌تر، که در عین حال بتواند با محافلی از مخالفان میانه‌رو حکومت نیز ارتباطاتی داشته باشد و وعده‌هایی برای نجات حکومت از بحران ارائه دهد، بیش از هر گزینه دیگری برای اشغال پست نخست‌وزیری مطلوب خواهد بود؛ تعداد قابل توجهی از افراد کابینه جعفر شریف امامی را اعضای ساواک تشکیل می‌دادند. 1 شریف امامی بسیاری از طرحهای دولت را با همکاری و رایزنی مقدم برنامه‌ریزی می‌کرد.2 هیئت دولت شریف امامی برای مهار بحران، نشستهای مشترک متعددی با فرماندهان نظامی داشت که در اغلب این جلسات ناصر مقدم نیز حضور داشت و راهکارهای او درباره چگونگی مواجهه با مشکلات مبتلابه دولت و حکومت، بین اعضای کابینه و فرماندهان نظامی با استقبال روبه‌رو می‌شد.3 مقدم تلاش کرد تا بلکه آیت‌الله شریعتمداری در ملأعام مخالفت خود را با امام خمینی اعلام کند، اما وی که از قدرت و اعتبار امام در بین مردم اطلاع داشت و از تبعات سوء خواسته ساواک نگران بود، تقاضای مقدم را رد کرد. اما در مذاکرات و گفت‌وگوهای طولانی و متعدد خود اظهار امیدواری می‌کرد که به روش دیگری، از روش امام خمینی در مبارزه با رژیم پهلوی انتقاد کند. در بسیاری از موارد، ساواک برای مذاکره با شریعتمداری از رابطی به نام هدایت اسلامی‌نیا بهره می‌برد که با سفارت امریکا در تهران و نیز سایر گروههای میانه‌رو مخالف حکومت نیز روابط نزدیکی داشت. شریعتمداری خواستار پیاده شدن اصول قانون اساسی مشروطیت و قدرت‌یابی دوباره مجلس شورای ملی به عنوام مهمترین رکن مشروطه بود. وی همچنین هر از گاه به دلیل قتل‌عامهایی که در تظاهرات صورت می‌گرفت، دولتهای وقت را سرزنش می‌کرد. از دیگر اقدامات ساواک در این دوره، آزادی تدریجی دهها نفر از علما و روحانیون بود و به غلط چنین تصور می‌شد که با آزادی این افراد، از دامنه نارضایتیها در بین علما و روحانیون کاسته خواهد شد.4



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۰۷:۴۸
دفتر امام جمعه مهربان
ماه «ذی‌الحجه‌» آخرین ماه «سال هجری قمری» است و ماهی است بسیار پربرکت. بزرگان دین هنگامی که این ماه وارد می‌شد، اهمیت ویژه‌ای به عبادت در آن می‌دادند، مخصوصا در دهه اول این ماه.
ماه «ذی‌الحجه‌» آخرین ماه «سال هجری قمری» است و ماهی است بسیار پربرکت. بزرگان دین هنگامی که این ماه وارد می‌شد، اهمیت ویژه‌ای به عبادت در آن می‌دادند، مخصوصا در دهه اول این ماه.

در بعضی از روایات درباره ماه ذی‌الحجه آمده است، شب‌های ده‌گانه‌ای که قرآن در سوره «والفجر و لیال عشر» به آن سوگند یاد کرده است، شب‌های دهه اول این ماه شریف است و این سوگند به خاطر عظمت آن است.

خداوند در سوره حج (آیه ۲۸) ضمن بیان فریضه بزرگ «حج» سخن از «ایام معلومات» گفته است که مومنان باید در آن به یاد خدا باشند. یکی از تفسیرهای معروف «ایام معلومات» که در روایات نیز آمده است، ۱۰ روز اول ذی‌الحجه است. بنابراین، هم شب‌های آن عزیز است و هم روزهای آن.

در حدیثی از رسول خدا (ص) می‌خوانیم که عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه این ایام (۱۰ روز اول ماه ذی‌الحجه) فضیلت ندارد.

افزون بر این‌ها، هم صدا شدن با زوار خانه خدا در این ماه و یاد و خاطره مراسم با شکوه حج و معنویت و برکات آن، حال و هوای دیگری به انسان می‌دهد، مخصوصا برای کسانی که در سلک زوار سعادتمند خانه خدا قرار گرفته‌اند، یا با یاد و خاطره آن‌ها همراهند.

وجود دو «عید» مهم اسلامی عید قربان (عید اضحی) و عید غدیر ‌(عید ولایت) و روز «عرفه» و خاطره دعای عجیب و بسیار گران‌بهای امام حسین (ع) در عرفات، شکوه و عظمت خاصی به این ماه بخشیده و سزاوار است همه مومنان (مخصوصا جوانان پاک‌دل) از فضای آکنده از معنویت این ماه، غافل نشوند و در خودسازی و تهذیب نفس بکوشند که به پیشرفت‌های مهمی نائل می‌شوند.

اعمال ماه ذی‌الحجه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۱۰
دفتر امام جمعه مهربان

فروش اراضی اهدایی مردم توسط جهادکشاورزی قابل قبول نیست مسئولان تجدید نظر کنند

امام جمعه شهر مهربان گفت: اهالی و کشاورزان مهربان بهترین اراضی کشاورزی خود را برای اشتغالزایی و ایجاد امکانات دولتی به جهاد اهدا کرده‌اند و فروش اراضی اهدایی مردم توسط جهادکشاورزی قابل قبول نیست و مسئولان تجدیدنظر کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۷
دفتر امام جمعه مهربان
هفته دولت را به خدمت همه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی تبریک عرض می نمائیم.
هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی و شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باهنر هفته دولت نام گرفته است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۲۱
دفتر امام جمعه مهربان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۵۵
دفتر امام جمعه مهربان