.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

خطبه های نمازجمعه

جمعه, ۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ
نمازجمعه این هفته مهربان به امامت امام جمعه محترم منطقه مهربان حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا مرسلی برگزارشد.

امام جمعه مهربان:
13 آبان نماد وحدت و ظلم‌ستیزی ملت ایران است.

امام جمعه مهربان گفت: 13 آبان روز خلق حماسه‌ای دیگر در برابر دشمنان ایران اسلامی و نماد وحدت و ظلم‌ستیزی ملت ایران است.

خبرگزاری فارس: 13 آبان نماد وحدت و ظلم‌ستیزی ملت ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از انقلاب حضرت امام حسین (ع) دانست و اظهار داشت: اگر در کربلا حضرت قاسم (ع) آن نوجوان 13 ساله به ندای مولا و مقتدای خویش لبیک گفت و در دفاع از اسلام و ولایت به شهادت رسید، در هشت سال دفاع مقدس نیز نوجوان 13 ساله دیگری به نام محمدحسین فهمیده با الگو قرار دادن حضرت قاسم و با لبیک ندای رهبر و مولای خویش در راه دفاع از اسلام و ولایت به شهادت رسید.

خطیب جمعه مهربان افزود: بنیانگذار و رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در تعبیر زیبایی در وصف شهادت محمدحسین فهمیده فرمودند «رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که نارنجک به خود می‌بندد و زیر تانک دشمن می‌رود و شهید می‌شود» و واقعا با توجه به این تعبیر زیبای حضرت امام (ره) باید گفت خوش به حال پدر و مادری که چنین نوجوانی تربیت کرده‌اند که در 13 سالگی به چنین جایگاهی دست می‌یابد.

وی با تبریک آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی به تمام زحمتکشان و تلاشگران این عرصه و آرزوی توفیق برای آنها در این مسئولیت خطیر، با گرامیداشت 10‌ آبان ماه سالروز شهادت اولین شهید محراب حضرت آیت‌الله قاضی طباطبایی اظهار داشت: شهید قاضی طباطبایی از اولین لبیک گویان به حضرت امام خمینی (ره) بود و مدال افتخار اولین شهید محراب نیز نصیب ایشان شد.

مرسلی تصریح کرد: منافقین تلاش می‌کردند تا با ترور علما و شخصیت‌های برجسته به نهال نوپای انقلاب اسلامی ضربه بزنند، غافل از این که با خون هر شهید، هزاران عالم و فرهیخته در کشور تربیت می‌شود و ریشه انقلاب هر روز مستحکم‌تر از قبل می‌شود.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با دعوت از عموم مسئولان و اهالی ولایتمدار، انقلابی، شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرها و روستاهای منطقه مهربان برای حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله 13 آبان تصریح کرد: حضور در این راهپیمایی رسالتی همگانی و تکلیفی برای همه مردم است.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: امروز که کشور ما از هر سو مورد هجمه‌های دینی و فرهنگی قرار دارد، نیاز است که در برابر دشمنان حفظ وحدت کنیم و در این راهپیمایی حضور فعال داشته باشیم.

مرسلی افزود: 13 آبان روز خلق حماسه‌ای دیگر در برابر دشمنان ایران اسلامی و نماد وحدت و ظلم‌ستیزی ملت ایران است.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهوری در خصوص نحوه اجرای برجام، اظهار داشت: شرط‌های رهبری باید نصب‌العین مسئولان و نحوه اجرا منطبق با منویات معظم‌له باشد.

خطیب جمعه مهربان افزود: وقتی دشمنان نظام نتوانستند از مسیر دشمنی به کشور ایران اسلامی رخنه کنند، تلاش دارند از در دوستی با ما مذاکره کنند و هدف دشمنان از این تغییر موضع، جلوگیری از افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی در ابعاد بین‌المللی است و لذا ضرورت هوشیاری و آگاهی مسئولان در مواجهه با این تهدیدها باید مورد توجه قرار گیرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۸
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.