.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

نماز جمعه مهربان 95/11/08

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲ ب.ظ

ضرورت برخورد قاطع‌تر و شجاعانه با غارتگران بیت‌المال


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک پیشاپیش آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز بازگشت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی به سه ویژگی اساسی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مردمی بودن، اسلامی بودن و برخورداری از رهبران دینی و انقلابی از برجستگی‌های ویژه این انقلاب است.

وی افزود: این انقلاب، انقلابی است که از خود ملت بوده است و مثل کودتای دیگر کشورها و یا متعلق به حزب یا گروه خاصی نبوده است و بنا به فرمایش امام خمینی(ره) این انقلاب، انقلاب باطنی ملت ایران بود.

امام جمعه شهر مهربان به عوامل پیشبرد و استمرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: حفظ تعهد به اسلام، حضور رهبر دینی و حضور مردم در صحنه و ساده زیستی دولتمردان از مهم‌ترین عوامل تداوم و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی عنوان کرد: حفظ اسلام یک فریضه الهی و بالاتر از تمام فرامین است و همه ملت موظف است که به وظیفه الهی خود که همانا حضور در صحنه است عمل کنند و قطعاً حضور ملت در صحنه، توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را در هم می‌شکند و اجازه نمی‌دهد که به ملت و نظام آسیب برسد.

مرسلی با قدردانی از قوه قضائیه به‌خاطر برخورد با دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی، متذکر شد: قوه قضائیه در موضوع حقوق‌های نجومی حداقل برای 20 نفر تشکیل پرونده داده و وجوه دریافتی را به بیت‌المال بازگرداند و انتظار مردم برخورد قاطع‌تر و شجاعانه با غارتگران بیت‌المال است.

امام جمعه شهر مهربان در خطبه دوم نماز جمعه به نشست سه‌جانبه آستانه با حضور کشورهای ایران، ترکیه و روسیه اشاره و اضافه کرد: بعد از آزادسازی حلب و پیروزهای غرورآفرین جبهه مقاومت، تروریست‌ها در شرایط سختی قرار گرفته‌اند و اجلاس سه‌جانبه اخیر با هدف تثبیت و استمرار آتش‌بس تا حاکم شدن آرامش در کشور سوریه است.

خطیب جمعه شهر مهربان به نکات قابل توجه این نشست اشاره کرد و افزود: تأکید جمهوری اسلامی ایران در این نشست بر مبارزه بی‌امان و همه‌جانبه با تروریسم و خشونت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، اصرار بر موضوع گفتگوی سوری، سوری بین دولت قانونی و معارضان مسلح سوری و همچنین مشخص شدن عدم صداقت کشورهای غربی و عربی در مبارزه با تروریسم و برخورد دوگانه و منافقانه با موضوع و حمایت و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی است.

مرسلی افزود: اجلاس آستانه اولین نشست حضوری و رودرروی دولت قانونی و گروه‌های معارض مسلح سوری بود، ضمن آنکه آمریکا در این نشست حق رأی نداشت و صرفاً به‌ عنوان ناظر در حد سفیر حضور پیدا کرده بود و نباید این مهم را از نظر دور داشت که تمام آتش‌های منطقه از زیر سر آمریکا بلند می‌شود و اگر در یمن در هر 4 دقیقه یک کودک کشته شده و هزاران نفر زیر آوارها می‌ماند همه این جنایت‌ها به‌واسطه بمب‌ها و سلاح‌های ارسالی آمریکا صورت می‌گیرد.

امام جمعه مهربان با اشاره به بی‌عهدی آمریکا در موضوع برجام، توضیح داد: دیروز مجلس سنا باز طرح تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران را به نمایش گذاشت و ایران را تحریم کرد و نتیجه برجام برای کشورمان بتن‌ریزی به قلب راکتورهای هسته‌ای و تعطیلی سانتریفیوژها بود و در مقابل آن عملکرد مسؤولان کشورمان وارد کردن سنگ پا و اره دستی در هفته گذشته بود که نمی‌دانیم به این موضوع بخندیم یا گریه کنیم.

خطیب جمعه شهر مهربان اظهار امیدواری کرد که نتیجه این اجلاس‌ها بر آنچه که خیر و صلاح مردم مظلوم سوریه و دیگر کشورهاست، حاصل شود و بار دیگر پیروزی خون بر شمشیر و حق بر باطل را به نظاره بنشینند.

مرسلی با تسلیت شهادت آتش‌نشانان عزیز و فداکار در حادثه ساختمان پلاسکو از روحیه بسیجی و همدلی ملی مجموعه حاضر در  جریان حادثه ساختمان پلاسکو قدردانی کرد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی شهردار مهربان در ایجاد و احداث نمایشگاه دائمی فرش دستباف و صنایع دستی مهربان توسط شهرداری، اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم.

خطیب جمعه مهربان از شوراهای شهر مهربان خواست که پیگیر احداث ساختمان نمایشگاه تعاونی بانوان که 150 میلیون تومان اعتبار برای آن اختصاص یافته است، باشند و این موضوع را تا پایان سال 95 قطعی کنند.

مرسلی با اشاره به قول مساعد سرهنگ فارسی فرماندهی انتظامی شهرستان سراب در خصوص راه‌اندازی خدمات راهور، آگاهی و مبارزه با مواد مخدر در نیروی انتظامی منطقه مهربان از شهردار و شوراهای اسلامی شهر مهربان خواست که در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۱
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.