.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

نماز جمعه 19/6/95

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به دعوت آل‌سعود از سرکرده منافقین به مراسم حج امسال گفت: رژیم آل‌سعود با جنایات سال گذشته فاجعه منا نشان داد لیاقت و شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا و طلب رحمت و مغفرت الهی برای جان باختگان و صبر و بردباری برای بازماندگان جان باختگان شهدای حادثه منا اظهار داشت: حادثه منا محصول مدیریت ناصحیح و ضعف و بی تدبیری حکام پیر و فرتوت آل‌سعود بود.

امام جمعه شهر مهربان افزود: تلفات حج در تاریخ آل سعود واقعاً وحشتناک است و خاندان سعودی بارها و بارها بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی خود را در موسم حج نشان داده‌اند و هزاران نفر از حجاج در سال‌های مختلف در مراسم حج قربانی بی‌لیاقتی این شجره ملعونه شده‌اند.

مرسلی به حوادث حج سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مراسم حج حادثه منا رخ داد که این امر نشان از سوء مدیریت، بی‌درایتی و بی‌کفایتی حکام آل‌سعود و مسئولان ذیربط این کشور بود.

امام جمعه شهر مهربان اظهار داشت: مدیریت کردن و اداره چنین همایش‌هایی نیاز به مدیریت خاصی دارد که حکام آل سعود با مشغول شدن به کشتن مردم یمن و دخالت در امور دیگر کشورها از این مدیریت برای کاروان حج غافل مانده‌اند و سبب کشتار بسیاری از برادران و خواهران دنیای اسلام به ویژه ایران اسلامی شدند و این در حالی است که فلسفه و کنگره بزرگ حج در دین مبین اسلام ابراز بندگی به خداوند و اخوت و برادری بین مسلمانان جهان است.

 خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: این حادثه قلب همه مسلمین را جریحه‌دار کرد و حکام آل سعود در این حادثه به صورتی وانمود کردند که حج را یک ارکان خشن، ترسناک و خشونت دار به دنیا معرفی کنند.

مرسلی افزود: در صورتی که در اعمال حج مسلمانان جهان باید با پوشیدن لباس احرام متحدالشکل و شعار واحد در کنار هم قرار می‌گیرند و این ناشی از بی‌مسؤولیتی و بی‌درایتی و اختلافات شاهزادگان بود.

امام جمعه مهربان اظهار داشت: با این همه جنایات آل سعود خبیث نه تنها عذرخواهی نکرده و مسئولیتی نیز قبول نکرد، بلکه در کمال بی‌شرمی دیه حجاج شهید را نیز پرداخت نکرده است.

خطیب جمعه مهربان به بی‌شرمی دیگر آل‌سعود در دعوت از سرکرده منافقین به مراسم حج اشاره کرد و گفت: آل‌سعود در کمال بی‌شرمی و وقاحت، سرکرده منافقین را به حج امسال و میهمانی ویژه پادشاه آل سعود دعوت کرده است، منافقینی که 17 هزار نفر انسان بی‌گناه را ترور کرده‌اند.

مرسلی افزود: آل‌سعود با دعوت از سرکرده منافقین و همکاری با آنها در کشتن 10 هزار نفر انسان بی‌گناه به‌ویژه کودکان معصوم و زنان بی‌دفاع در یمن و  هزاران بی گناه در سوریه و عراق و بحرین و سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم و زندانی کردن ایشان و همچنین علنی کردن ارتباط و روابط خود با رژیم صهیونیستی نشان داده است که لیاقت و شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و یاد و خاطره دومین شهید محراب آیت الله مدنی را گرامیداشت و به روح مطهر ایشان و تمامی شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و بویژه شهدای گرانقدر محراب درود و سلام فرستاد.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 9 ذی الحجه روز نیایش و و آغاز دهه امامت  و ولایت و شهادت جناب مسلم بن عقیل و هانی بن عروق سفیر و نماینده حضرت اباعبدالحسین (ع) در سال 60 هجری قمری، از عموم اهالی شهرها و روستاهای منطقه مهربان خواست در مراسماتی که به این مناسبت برگزار می شود حضور گسترده داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مرسلی همچنین سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) را تسلیت گفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۰
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.