.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

نماز جمعه مهربان 95/09/12

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸ ق.ظ

امام جمعه محترم مهربان حجت الاسلام والمسلمین مرسلی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مهربان ضمن سفارش خود ونمازگزاران گرامی به رعایت تقوای الهی  ، با اشاره به تمدید 10 ساله تحریم های داماتو علیه ملت ایران که شب گذشته و توسط سنای آمریکا به تصویب رسید، اظهار داشت: از آمریکا جز دشمنی با ملت مسلمان ایران انتظار نمی رود، اما اینک وقت مقابله است.

وی با بیان این که طبق دستور قرآن کریم، مسلمین و مؤمنان باید به متجاوزان، مطابق با تجاوزشان، تجاوز کنند، گفت: ما با صدای رسا به حکام آمریکا می گوییم که طبق دستورالعمل قرآن کریم، از حکومت ننگین، پیمان شکنی و ستم گری شما با تمام وجود بیزاریم و اگر به سمت پاره کردن برجام بروید، ما قبل از شما، آن را می سوزانیم.

امام جمعه مهر بان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در مورد تحریم 10 ساله فرمودند اگر این تحریم تمدید شود نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی قطعا در مقابل آن واکنش جدی نشان خواهند داد.

وی افزود: تا چه زمانی قرار است رهبر معظم ا نقلاب هشدار دهند و مسئولان بیدار نشوند؟ رهبری قبل از توافق هسته ای و برجام هم گفتند من به این مذاکرات خوشبین نیستم.

مرسلی ادامه داد: آمریکایی ها به دروغ مدعی هستند این ها تحریم های مربوط به مسئله هسته ای نیست و بلکه تمدید است؛ هر چه باشد ما می گوییم، خباثت آمریکا است؛ سقوط از مرتبه انسانیت و شرف است که خوشبختانه مردم ما بیدارند و مقابل آن می ایستند و امیدواریم مسئولین هم بیدار شوند و دل به آمریکا نبندند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه تلخ برخورد دو قطار مسافربری و جانباختن تعدادی از هموطنان که به سمت مشهد مقدس می رفتند، اظهار داشت: حادثه برخورد دو قطار مسافربری، فاجعه بسیار بزرگی بود که بنده به مردم ولایتمدار استان آذربایجان شرقی تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه مهربان، خاطرنشان کرد: طبق گفته شاهدان عینی حادثه تلخ، برخورد دو قطار در ساعت 7 و نیم صبح رخ داد اما نیروهای امدادی ساعت 10 و نیم به محل حادثه رسیدند که این باعث شد تعدادی از هموطنان در سرمای استخوان ساز بمانند و از شدت سرما به خود می لرزیدند و عده ای هم که زنده زنده در حال سوختن در آتش بودند و در این مدت حداقل 3 ساعته، هیچ کمکی هم نبود.

این همه جلسات در همه شهرستانها می گیرند به نام مدیریت بحران بس آنها در کجا بودند؟

حجت الاسلام والمسلمین مرسلی ، افزود: سخن دیگری که از سوی مسئولان مربوطه بعد از وقوع حادثه مطرح شد این بود که تمام جانباختگان بیمه بودند و جای نگرانی نیست که این سخن هم، عجیب است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند که این حادثه مرا مصیبت زده کرده و اشاره کردند که قصور دست اندرکاران باعث جانباختن افراد دیگری شده است؛ ایشان تأکید کردند که مسئولان از کنار این حادثه به راحتی عبور نکنند و دغدغه حل ریشه ای این مسائل را در صدر اولویت های خود قرار داده و همه تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جانبختگان و کاستن از غم بازماندگان انجام دهند.

مرسلی خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی سبحانی نیز پس از وقوع حادثه برخورد دو قطار مسافربری، در بیانیه ای گفتند، مرگ و جان باختن این تعداد از هموطنان، طبیعی نیست، بلکه نتیجه سوءمدیریت حمل و نقل مدیریت کشور است و مسبب و یا مسببین آن باید محاکمه شوند.

وی گفت:بعضی  شنیده ها در خصوص پذیرایی از مسافران قطار، قراردادی به مبلغ 12 میلیون یورو با مشارکت یک شرکت هلندی انجام گرفته است؛ سؤال اینجاست که آیا وقت آن نرسیده که در این موارد، از شرکت های داخلی استفاده شود؟

ودر ادامه با اشاره  به سالروز تصویب قانون اساسی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) گفتند کسانی که قانون اساسی را رعایت نکنند دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می کنند چرا که حکومت اسلامی حکومت قانون است.

وبا اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفتن که آینده کشور را دانشجویان مومن ومتعهد به اسلام تامین میکنند. ودر جلو فتنه 78 و88 این دانشجویان مومن بودند که کمک کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۳
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.