.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

نماز جمعه 14/ 8 /95

جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۳۲ ب.ظ

گلایه از نماینده شهرستان سراب در مجلس به‌ خاطر عدم حضورش در منطقه مهربان



به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومی، فرهنگ را مبدأ همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک ملت دانست و اظهار داشت: نتیجه فرهنگ ناصالح، تربیت افراد فاسد و انحراف فرهنگی مساوی با پذیرش اسلام انحرافی است.

امام جمعه مهربان به انتخاب میشل عون از هم‌پیمانان حزب‌الله به ریاست جمهوری لبنان اشاره کرد و ادامه داد: پس از 2.5 سال خلأ ریاست جمهوری در لبنان، میشل عون از هم‌پیمانان حزب‌الله توسط پارلمان لبنان به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد و این انتخاب نشانی دیگر از تداوم شکست‌های سریالی عربستان سعودی در منطقه خاورمیانه است.

خطیب جمعه مهربان، انتخاب میشل عون را نویدبخش حضور قدرتمند سیاسی حزب‌الله در لبنان و آغاز تحولات سیاسی جدید در منطقه برشمرد و افزود: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری لبنان، سبب تقویت حامیان منطقه‌ای مقاومت حزب‌الله خواهد بود.

مرسلی، تحکیم مواضع مقاومت لبنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از دیگر نتایج مثبت انتخابات اخیر ریاست جمهوری لبنان برشمرد و آن را نشان از دست برتر جمهوری اسلامی ایران برای برقرار ساختن نظم مطلوب در منطقه دانست.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با قدردانی از حضور گسترده، متعهدانه و پرشور اهالی، فرهنگیان، بسیجیان، دانش‌آموزان، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان شهر و منطقه مهربان در راهپیمایی حماسی 13 آبان اظهار داشت: اهالی منطقه مهربان در کنار امت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر حماسه آفریدند، حماسه‌ای که ماندگار شد و برگ زرین دیگری بر افتخارات انقلابی اهالی شهر و منطقه مهربان افزود.

خطیب جمعه مهربان، حضور مردم در راهپیمایی‌ها را نشان ولایتمداری، بصیرت و بیانگر بالا بودن سطح آگاهی و دشمن‌شناسی دقیق و به‌موقع مردم منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به تدین، آگاهی و بصیرت والای اهالی منطقه مهربان چنین حضور گسترده و متعهدانه دور از انتظار نبود، اما در این میان جای گلایه از مسؤولان صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان‌شرقی وجود که چرا راهپیمایی‌های  13 آبان مراکز بخش‌ها از جمله بخش مهربان را با وجود پوشش تصویری، پخش نکردند.

امام جمعه شهر مهربان افزود: مردم مناطق مختلف استان متناسب با ظرفیت و جمعیت‌شان در راهپیمایی‌ها حضور می‌یابند و این انتظار از صدا و سیمای استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد که به تمام مناطق استان توجه داشته باشند و اینگونه مراسم‌ها را از رسانه ملی پخش کنند و سال گذشته نیز به دلیل پخش تصاویر راهپیمایی 13 آبان شهر مهربان از صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی قدردانی کرده بودیم و امسال نیز انتظار داشتیم که با توجه به پوشش تصویری صورت گرفته، راهپیمایی 13 آبان مناطق به ویژه منطقه مهربان را نیز پخش کنند.

مرسلی به پیام حضور حماسی مردم در راهپیمایی‌ها به ویژه راهپیمایی 13 آبان امسال  به مسئولان نیز اشاره کرد و افزود: مردم با حضور خود به مسئولان پیام دادند که ما در صحنه‌های حساس حضور داریم و وظیفه خود را به نحو شایسته انجام می‌دهیم و در کنار این حضور که وظیفه‌مان است انتظار داریم شما مسئولان بزرگوار نیز به فکر ارتقاء خدمت‌رسانی‌ها باشید.

امام جمعه مهربان با درخواست از مسئولان که با مهربان، نامهربانی نکنید و به جای افزایش خدمات، امکانات موجود را نیز حذف نکنید، اظهار داشت: چرا به جای ارتقای خدمات، برای نمونه؛ پزشکی قانونی با آن سابقه طولانی از شهر مهربان حذف می‌شود تا مردم مجبور باشند برای انجام یک کار جزیی به مرکز شهرستان مراجعه کنند.

خطیب جمعه مهربان با گلایه از نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی به‌خاطر عدم حضورشان  در منطقه مهربان اظهار داشت: نماینده شهرستان سراب عنایت داشته باشند که هر ماه 20 روز در مجلس هستند و 10 روز برای رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه‌شان تعیین شده است و چه اشکال دارد که نماینده محترم از این 10 روز، یک روز را هم در مهربان حضور داشته باشند و از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی کنند و ما این خواسته اهالی منطقه با تکبیر نمازگزاران به گوش ایشان می‌رسانیم.

مرسلی، پنجم صفر سالروز شهادت مظلومانه حضرت رقیه (س) و هفتم صفر سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)  در سال 50 هجری قمری بنا به روایت معتبر را  تسلیت گفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۴
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.