.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

خطبه های نماز جمعه 28/3/95

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۲ ق.ظ

امام جمعه شهر مهربان:

مسئولان اقدام عملی برای حل مشکل بیکاری انجام دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام، مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف و عناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و اولویت بندی در حل دو مشکل اساسی رکود و بیکاری، شتاب حرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را افزون‌تر خواهد کرد.

خطیب جمعه مهربان، پیشرفت‌های علمی را دومین توانمندی اساسی کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار داشت: طرف مقابل به شدت مخالف پیشرفت علمی است و برای متوقف کردن آن به ترور دانشمندان کشور نیز متوسل شده است و آنها برای مقابله با پیشرفت علمی حتی از ابزارهای خباثت آمیز و ممنوع همچون بدافزارها و ویروس‌های اینترنتی استفاده کردند که می‌توانستیم برای این جنایت، گریبان آنها را در دادگاه‌های بین‌المللی بگیریم که متأسفانه این کار انجام نشد.

مرسلی، توانمندی اقتصادی و توانمندی دفاعی بازدارنده را از دیگر عوامل اقتدار کشور از نگاه مقام معظم فرماندهی کل قوا دانست و با تأکید بر افزایش این توانمندی‌ها تصریح کرد: توانمندی سیاسی ملی به معنای وحدت و انسجام ملی باید حفظ شود و با وجود اختلاف‌ها و سلایق گوناگون سیاسی که اشکالی هم ندارد، در مبانی حرکت نظام، اختلافی در بین مردم بوجود نیاید.

خطیب جمعه شهر مهربان جمعیت جوان کشور را از دیگر توانمندی‌های اساسی کشور از نگاه مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: جمعیت جوان نعمت بسیار بزرگ و مهمی است و مسئولان دولتی باید با برنامه‌ریزی صحیح برای افزایش جمعیت جوان کشور حرکت کنند.

مرسلی در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره و با تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) که به نام روز اکرام ایتام نامگذاری شده است اظهار داشت: کار خیر در ماه مبارک رمضان اجری اخروی و معنوی در پیشگاه خداوند دارد و کسی که به یتیمی کمک کند و او را مورد حمایت خود قرار دهد خداوند در روز قیامت او را اکرام می‌کند.

خطیب جمعه شهر مهربان همچنین یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را گرامی داشت.

مرسلی با گرامیداشت یک تا 7 تیرماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: هفته اول تیر، هم زمان با آغاز فصل تابستان، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

خطیب جمعه مهربان 31 خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران که بنام روز بسیج استادان نامگذاری شده است را گرامی داشت.

انتهای پیام/60008/ح30

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۹
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.