.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

نماز جمعه مهربان 95/03/21

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱ ب.ظ

امام جمعه شهر مهربان مطرح کرد

اختصاص هزینه‌های افطاری به تهیه جهیزیه، اشتغال و تأمین مایحتاج زندگی/ انتقاد از کم‌کاری مسئولان فرهنگی

امام جمعه شهر مهربان گفت: بسیاری از خانواده‌های این منطقه در خصوص تهیه جهیزیه، اشتغال و تأمین مایحتاج زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند، انتظار داریم که مقداری از هزینه‌های افطار ماه مبارک رمضان به این موارد اختصاص یابد.

 

 


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به 23 خرداد سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی اشاره و اظهار داشت: ستاد انقلاب فرهنگی در سال 1359 با فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و پس از دوبار ترمیم توسط ایشان در سال 1363، عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی یافت.

 

خطیب جمعه شهر مهربان افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها نهادی است که رهبر معظم انقلاب آن را قرارگاه اصلی مهندسی فرهنگی و اتاق فرمان فرهنگی کشور دانستند، بنابراین ضروری است که این شورا با درک صحیحی از کارهای فرهنگی این انتظار را برآورده کند.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس دهم، موضوع فرهنگ به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کاری مجلس دهم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:  مقام عظمای ولایت در این دیدار تاکید فرمودند، مسئله اقتصاد، اولویت فوری و کنونی کشور است اما فرهنگ در بلندمدت از اقتصاد نیز مهم‌تر است.

 

مرسلی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، در موضوع فرهنگ نوعی ولنگاری و بی‌اهتمامی در دستگاه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد، زیرا در تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضر، کوتاهی‌هایی انجام می‌شود.

 

امام جمعه شهر مهربان افزود: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در برخی مواقع تأکیدهایی که بر پرهیز از استفاده کالاهای مضر غیرفرهنگی همچون برخی مواد غذایی می شود، بیشتر از هشدار درباره کالاهای فرهنگی مضر است، در حالی که تأثیرات سوء این کالاها بر مردم خطرناک تر و گسترده‌تر است.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در  برخی مواقع در مقابل تولید یا ورود کالاهای فرهنگی مضر، موضع‌گیری و اقدامی نمی‌شود، گفت: برخی مواقع در مقابل تولید یا ورود کالاهای فرهنگی مضر، موضع‌گیری و اقدامی نمی‌شود، زیرا این ترس وجود دارد که متهم به جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات شوند، در حالی که  اقدامات سختگیرانه در اروپا و امریکا برای کنترل اطلاعات وجود دارد و  ما در حالی از اتهام‌های بی‌اساس آنها در خصوص جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات هراس داریم، که کنترل‌های ما یک دهم سخت‌گیری‌های آنها نیست.

 

مرسلی در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 27 خردادماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان  حضرت امام خمینی (ره) و تبریک روز جهادکشاورزی و  تقدیر و تشکر از تمام زحمتکشان عرصه جهاد کشاورزی در  کشور  و به ویژه شهرستان سراب و منطقه مهربان به سفر اخیر معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور به منطقه مهربان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در پی درخواست‌های صورت گرفته در جریان این دیدار با عنایات ویژه و بزرگواری مقامات جهادکشاورزی  مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به شرکت تعاونی بانوان مهربان برای احداث نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرصه محصولات کشاورزی و دامی و بویژه صنایع دستی و فرش دستباف اختصاص یافت که امیدواریم هر چه زودتر شاهد تحقق این وعده و آغاز  عملیات اجرایی احداث نمایشگاه و فروشگاه ذکر شده باشیم .

 

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به برخی سوء تفاهمات پیش آمده در خصوص نحوه واگذاری زمین و ساختمان  شماره 2 جهادکشاورزی مهربان به سازمان تعاونی روستائی اظهار داشت: هدف ما استفاده بهینه از این امکانات و به نفع اهالی منطقه مهربان می‌باشد و با توجه به وعده‌های داده شده در صورت احداث انبارهای چند منظوره، ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی چندمنظوره و ایجاد بازار محصولات کشاورزی و دامی در این زمین، واگذاری آن به سازمان تعاونی روستائی تائید و مورد حمایت است.

 

وی ادامه داد: در غیر آن صورت هیچ عذر و بهانه‌ای در خصوص واگذاری این زمین به سازمان تعاونی روستائی مورد قبول نیست و چون زمین اهدائی کشاورزان منطقه است استفاده آن نیز باید برای اهالی منطقه و بویژه کشاورزان باشد.

 

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مومنین و نمازگزاران  در ماه میهمانی خدا با اشاره به برگزاری سفره های تشریفاتی در ماه رمضان اظهار داشت: انتظار داریم که میهمانی در این ماه صرفاً برای میهمانان خاص و از طبقه و اقشار خاص  نباشد و فقراء و مستمندان نیز از سفره های میهمانی ماه مبارک رمضان بهره مند شوند .

 

مرسلی با اشاره به این که منطقه مهربان یک منطقه محروم است  و مراجعات زیادی از شهرها و روستاهای منطقه به دفتر امام جمعه برای کمک می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها در خصوص تهیه جهیزیه، اشتغال و تامین مایحتاج زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند و مراجعات زیادی در این خصوص به دفتر امام جمعه دارند و  انتظار داریم که مقداری از هزینه‌های افطار ماه مبارک رمضان به این موارد اختصاص یابد که قطعاً اگر ثواب آن از افطاری دادن بیشتر نباشد، کمتر نخواهد بود.

 

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه جای تأسف است که شهر مهربان فاقد مکان و ساختمانی  دائمی و مستقل برای دارالقرآن و مجتمع فرهنگی و هنری است اظهار امیدواری کرد که خیران منطقه در این خصوص اهتمام ویژه کنند و مقداری از هزینه‌های افطاری و سایر هزینه‌های اضافی را به این گونه موارد اختصاص دهند.

 

خطیب جمعه شهر مهربان از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان سراب به خاطر کم توجهی به مقوله فرهنگ در منطقه مهربان و عدم برگزاری هرگونه برنامه فرهنگی در این منطقه و برای نمونه لااقل در یک سال گذشته که وی در منطقه حضور دارند ، انتقاد کرد و افزود: در این ایام اگر شما برگزاری یک برنامه فرهنگی توسط  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان سراب را در منطقه مهربان دیده‌اید ما نیز مشاهده کرده‌ایم و قطعاً با توجه به دغدغه های همیشگی مقام عظمای ولایت در بحث فرهنگی، این کوتاهی و کم لطفی از سوی متولیان فرهنگی استان و شهرستان سراب پذیرفتنی نیست.

 



سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام ولیزاده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۴
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.