.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

نماز جمعه مهربان 94/12/14

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ

امام جمعه شهر مهربان:

علاج ریشه‌کنی فقر، استقرار عدالت اجتماعی است

امام جمعه شهر مهربان گفت: علاج ریشه‌کنی فقر، استقرار عدالت اجتماعی است و تا دست کسانی که به حقوق دیگران دست‌اندازی می‌کنند قطع نشود نمی‌توان به استقرار عدالت اجتماعی امیدوار بود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: از حضور گسترده و پرشور امت بزرگ ایران اسلامی در پای صندوق‌های اخذ رای در هفتم اسفندماه در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که منجر به خلق حماسه هفتم اسفندماه شد تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: مشارکت 62 درصدی مردم در این انتخابات، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بود که از ماه‌های قبل برای مایوس کردن مردم برای عدم شرکت در انتخابات برنامه‌ریزی کرده بود که الحمدالله با تدابیر مقام عظمای ولایت و لبیک امت همیشه در صحنه ایران اسلامی‌، منجر به خلق حماسه‌ای دیگر شد.

امام جمعه شهر مهربان به تعبیر زیبا و حکمیانه مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات 7 اسفندماه اشاره و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام خویش تاکید فرمودند: انتخابات 7 اسفندماه آزمون بزرگی بود که ملت ایران در آن پیروز شد و معظم‌له در پیام خویش  از لبیک عمومی مردم به فراخوان نظام قدردانی نمودند و باید توجه داشت  که اظهار رضایت مقام معظم رهبری از مردم موجب سربلندی و افتخار برای تک تک امت بزرگ ایران اسلامی است که همیشه و در همه حال گوش به فرمان مولا و مقتدای خویش می‌باشند.

وی به نکات اشاره شده در پیام مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه مسئولان در خدمت‌رسانی دائمی، ساده‌زیستی و حضور پیوسته در مسئولیت خود است.

مرسلی با قدردانی از مشارکت 74 درصدی اهالی شهرستان سراب و منطقه مهربان در انتخابات هفتم اسفندماه با اشاره به عدم انتخاب نماینده منتخب شهرستان سراب برای مجلس دهم در دوره اول و کشیده شدن انتخابات به دور دوم اظهار داشت: باید دوباره خود را مکلف و موظف بدانیم و در انتخابات شرکت کنیم و از بین 2 کاندیدای محترم راه‌یافته به دور دوم آن کسی را انتخاب کنیم که اصلح‌تر است.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: باید به آن کاندیدایی که بیشتر به ولایت فقیه معتقد است و حافظ خون شهداست رای داد.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره و با گرامیداشت 14 اسفندماه روز احسان و نیکوکاری و با تبریک و گرامیداشت 14 اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام (ره)  اظهار داشت: علاج ریشه‌کنی فقر، استقرار عدالت اجتماعی است که همه بتوانند به صورت عادلانه در محیط جامعه از آن بهره‌مند شوند و تا دست کسانی که به حقوق دیگران دست‌اندازی می‌کنند قطع نشود نمی‌توان به استقرار عدالت اجتماعی امیدوار بود.

وی افزود: هر کس می‌خواهد برای خدا کمـک کنـد در جمع‌آوری متـکدیـان سهیم باشد و در حفظ عزت نفس نیازمندان مشارکت کند و برای اینکه کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی بـرسـد با ایـن مـجموعه همـکاری کند.

امام جمعه شهر مهربان به وظیفه و نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: همدردی با فقیران و دوری جستن از تبلیغ تجمل‌گرایی یکی از وظایف مسئولان صدا و سیماست و نباید طوری شود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی به دنبال تجمل‌گرایی و تبلیغ کالاهای لوکس و یا نشان دادن انواع مد لباس و زندگانی اشرافی گرایش پیدا کند.

خطیب جمعه شهر مهربان وظیفه دوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در رابطه با کمک به محرومیت زدایی در جامعه بزرگ ایران اسلامی را سوق دادن مردم و مسئولان به قناعت عنوان کرد و افزود: صدا و سیما مردم و مسئولان را باید به قناعت سوق دهد نه اینکه مردم را به اسراف، تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی سوق دهد.

مرسلی با گرامیداشت 15 اسفندماه روز درختکاری اظهار داشت: سنت درختکاری یکی از سنت‌های خوبی است و مقام معظم رهبری فرمودند: کار ما که درخت می‌کاریم یک کار نمادین است و جوانان باید چندین برابر این کار را انجام دهند.

امام جمعه شهر مهربان تاکید کرد: مردم و مسئولان شهر و منطقه به این سنت عادت کنند که درخت و گیاه مظهر حیات و زندگی است.

خطیب جمعه شهر مهربان افزود: در شرع مقدس اسلام و در احادیث به مسئله درخت و نگهداری درخت و جلوگیری از قطع کردن درختان توصیه می‌شود و در روز قیامت کسی که بدوت علت و دلیل درختی را قطع کند قاتل معرفی می‌گردد.

مرسلی افزود: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خویش فرموده‌اند: ما اینجا دانه دانه درخت می‌کاریم اما صدها، صدها و هزارها، هزارها درخت در جایی که نباید قطع شود بی‌جهت قطع می‌شود.

امام جمعه شهر مهربان با گرامیداشت 18 اسفندماه سالروز بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی و سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌های جذب جوانان به مسجد وجود کانون فعال و پرنشاط است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۵
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.