.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

مقاله ای در مورد حضرت مهدی(عج)

سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ب.ظ


دو چشمم منتظر بر در چو یعقوب از غم یوسف / که شاید پیک مصری را بدین درگه گذار آید

جهان در انتظار و من به امیدم که تا روزی / همایون طلعتم مهدی(عج) به امر کردگار آید

مقاله ارسالی توسط واحد خواهران ستاد اقامه نماز جمعه مهربان:


بسم الله الله الرحمن الرحیم

السلام علی المهدی الطالب بدم المقتول بکربلا

می نویسم برای کسی که در پس پرده ی غیبت است... به امید شفاعت در دنیا و آخرت. ان شا الله

اگر دادگاهی باشد به نام دادگاه انتظار و قرار باشد که ما را در آن محاکمه کنند، فکر می کنید چگونه مجازات می شویم؟ آیا حرفی برای دفاع از خود خواهیم داشت؟

منتظر ردیف اول بنام......شما به دادگاه انتظار احضار شده اید تا از خودتان در برابر حقایق وارده به عنوان یک منتظر دفاع کنید.

آیا می توانیم از خود دفاع کنیم؟ آیا کاری هست که به ان افتخار کنیم و سرمان را بلند کنیم و بگوییم من این کارها را انجام داده ام؟

نه! بعید میدانم چیری باشد. شاید نهایتا بتوانیم نامی از زیارت آل یاسین و دعای فرج و دعای عهد بیاوریم. نه! از دعای عهد نمی توان نام برد، چرا که اگر حتی هر روز صبح دعای عهد بخوانیم، همان روز تا شب ، بارها عهد خود را می شکنیم . می بینی که دستهایمان خالیست. چیزی برای رد کردن نیست. منتظران کسانی اند که به انتظار ایستاده اند و ما فقط به انتظار نشسته ایم . فقط نشسته و گفته ایم خدا کند که بیایی . وقتی می گوییم خدا کند که بیایی ، شاید او می فرماید: خدا کند که بخواهید. پس یا باید در رکاب منتظرانی نهیم که به انتظار ایستاده اند یا سر به زیری و شرمندگی کسانی نصیبمان شود که به انتظار نشسته اند. یا باید از خواب زمستانی بیدار شویم و به آغوش بهار پناه ببریم یا در پی احضاریه ی دادگاه انتظار، دردادگاه حضور یابیم و آن گاه است که  با شنیدن صدای چکش قاضی دادگاه به خود می آییم اما دیگر بسیار دیر است پس ناچار دستهای خالی و ملتمس خود را با شرمندگی به سوی وکیل مدافع منتظران ، امام زمان (عج) می گیریم تا شفاعتش را نثار حال زارمان کند. اما اگر امام زمان (عج) دلش از ما پر باشد و ما را لایق نداند که گوشه ی چشمی به ما کند چه؟ آن گاه مطمئنم که با ماده تبصره های کتاب قانون رو به رو می شویم. یعنی چه مجازاتی برای غفلت هایمان در کتاب قانون منتظران تعیین شده است؟

مولا جان ؛ دمی که مرا به سویت خواندی، مهربانیت مجنونم کرد و دمی که مرا از خود برانی خدا کند که نیاید . از زندگیم تنها لحظاتی را زیسته ام که با تو بوده ام و دعا کن نیاید لحظاتی بر من که بی تو بگذرد. دعا کن تا آن دم یارای گام برداشتن داشته باشم، که در مسیر تو باشم و لحظه ای که بیراهه رفتم خدا کند که نیاید. عشق را تنها زمانی تجربه کردم که اشکهایم را به پای تو ریختم و کور باد دیدگانم اگر بر غیر تو اشک بریزد. هر غم که بر دلم هجوم آورد، تو محرم شنیدنش بودی و نفرین بر دلم اگر درمان غمهایش را از غیر تو بجوید. تنها ((یا مهدی)) نوای نامی است که در زیستنم بر من خوش است و نفرین باد بر من اگر غیر از این نام ، نام دیگری را خوش دارم . دعا کن آن لحظه که بار سفر می بندم ، کوله بارم از محبت تو و اهل بیت تو تهی نباشد و خدا کند پرونده ی اعمالم را سبزینگی امضای تو به انتها برساند.

آقا جان ؛ ما را ببخش که هنوز طول غیبت را درک نکرده ایم . مارا ببخش که هنوز آماده ی حضور برای ظهور نشده ایم. ما را ببخش که دوران ظهور را به دوران جهل خودمان ترجیح داده ایم . آیا شود نصیبمان کنی که شاهد دست به دست شدن پرچم این انقلاب از دست جانباز رهبرمان ، امام خامنه ای به دست پربرکت شما باشیم؟

فرض کن حضرت مهدی(عج) به تو میهمان گردد:

ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی؟            با طنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟             لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟

پول بی شبهه و سالم ز همه دارائیت                  داری آنقدر که یک هدیه برایش بخری؟

حاضری گوشی همراه تو را چک بکند               با چنین شرط که در حافظه دستی نبری؟

واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران             گر چنین است توان گفت نو را شیعه ی اثنی عشری

هیچ داری از دل مهدی(عج) چه خبر؟ / گریه های هر شبش را تا سحر

او که ارباب تمام عالم است / من بمیرم سر به زانوی غم است

شیعیان، مهدی (عج) غریب و بی کس است / جان مولا معصیت دیگر بس است

شیعیان بس نیست غفلت هایمان؟ / غربت و تنهایی مولایمان

ما عبید و عبد دنیا گشته ایم / غافل از مهدی(عج) زهرا گشته ایم

                                               من که دارم ادعای شیعه گی / چه بگویم من به جز شرمندگی                                             

 چشمهایم از دلم رنجیده اند / هرچه را دل خواست آنها دیده اند / در عوض یک کار مشکل خواستند / دیدن موعود از دل خواستند / چون نباشد دل پی دریای نور / بسته باشد دیده هنگام ظهور / مهدیا دل را خودت یاری بده / چشمهایم را تو دلدادری بده.

به امید روزی که در صفحه ای از تقویم زیر یک جمعه بنویسند:

جمعه.تعطیل رسمی.سالروز ظهور حضرت مهدی (عج)

ان شا الله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۱
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.