.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

نماز جمعه 94/10/11

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۵۷ ب.ظ

امام جمعه شهر مهربان:

رکود و مشکلات اقتصادی مردم را رنج می‌دهد/ مسئولان توجه کنند

مام جمعه شهر مهربان با بیان اینکه رکود و مشکلات اقتصادی مردم را رنج می‌دهد از مسئولان خواست به این مسائل توجه جدی داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اینکه ادعای غرب در خصوص آزادی و دموکراسی شعاری بیش نیست، اظهار داشت: در فرهنگ غرب، آزادی و دموکراسی به معنی هم صدایی با آنهاست و هر صدایی که با آنها همراه نباشد محکوم به فناست.

خطیب جمعه شهر مهربان با اشاره به این که دموکراسی و‌ آزادی واقعی برای بشر در سایه دین الهی بدست می‌آید، تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین و عالی‌ترین مقام رسمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دیدار خانواده‌های شهدای مسیحی و ارامنه می‌رود و دنیا این واقعیت‌ها را دیده و به این نتیجه رسیده است که دموکراسی و آزادی واقعی در ایران است و مردم سراسر دنیا به این دین علاقه ذاتی دارند.

امام جمعه مهربان تأکید کرد: مردم سراسر دنیا به دین اسلام علاقه فطری و ذاتی دارند و مشتاقانه به این سو کشیده می‌شوند ولی آمریکا و عربستان با هم عهد بسته‌اند که تمام کشورهای اسلامی را به سوی وهابیت سوق دهند و هر کجا محبان اهل بیت باشند اجازه تبلیغ ندهند و این در حالی است که تبلیغ هر عقیده‌ای به غیر از اسلام نه تنها آزاد است بلکه مورد حمایت نیز قرار می‌گیرد.

مرسلی در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرده و با گرامیداشت 13 دی سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق در سال 1367 اظهار داشت: حضرت امام (ره) در آن نامه تاریخی اشاره کرده بودند که عدم اعتقاد به خدا مشکل اصلی غرب است و آن را به بن بست خواهد کشاند.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به این که مکتب  اسلام بر خلاف مکتب غربی مادیات را در پناه معنویت قبول دارد، تصریح کرد: مکاتب مادی پاسخگوی نیازهای انسان نیست ولی در مکتب اسلام معنویت، تهذیب نفس و اخلاق برای تهذیب نفس انسان آمده است.

وی به نامه ولی امر مسلمین جهان به جوانان غربی اشاره کرد و افزود: این نامه طبق بررسی‌های به دست آمده توسط رسانه‌های غربی تاثیر شگرفی بر جوانان غربی داشته است و طبق نوشته رسانه‌های غربی، رهبر معنوی ایران در این نامه به جوانان عنوان کرده است که اسلام را دشمن خطاب نکنند.

مرسلی با اشاره به این نکته که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی، جوانان غربی را مورد خطاب قرار داده است، گفت: جوانان غربی در معرض بیشترین اسلام هراسی قرار دارند و جوانان سطح تاثیرپذیری بیشتری دارند و جوانان از سطح تغییر بیشتری برخوردارند.

امام جمعه شهر مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 16 دی ماه که به نام شهدای دانشجو نامگذاری شده است، اظهار داشت: کار بزرگ شهدای دانشجو ارائه الگوی مقاومت به ملت ایران بود و مسئولان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که در داخل هم  جوانان چه دانشجو و چه دانش آموز در تیر رس حملات نرم دشمن قرار دارند.

خطیب جمعه شهر مهربان از مسئولین درخواست کرد که به مشکل اشتغال و ازدواج جوانان عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

مرسلی با اشاره به 17 دی‌ماه اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی در سال 1314 تصریح کرد: سوغات غرب قلدر، کشف حجاب به عنوان آسان‌ترین راه مبارزه با ادیان است و رواج شرابخواری حربه دیگر استکبار و دنیای غرب در این زمینه است.

امام جمعه شهر مهربان با گرامیداشت 17 دی‌ماه سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی که به عنوان روز جوانمردی و فتوت نامگذاری شده است، گفت: نباید این جوانمردی امروز رنگ ببازد و پهلوانی که طلای خود را می‌فروخت خرج فقرای جنوب تهران می‌کرد باید در جامعه امروز به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرد.

مرسلی با اشاره به نامه 205 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور محترم  برای حل مشکلات مردم به ویژه در بحث گرانی‌ها و همچنین تأمین معیشت مردم، تصریح کرد: این معضلات رکود عمیق و بی‌‌سابقه‌ای در اقتصاد کشور حاکم کرده است و مسئولان باید با الگوهای منطقه‌ای و بومی برای جوانان اشتغال ایجاد کنند و در این صورت جلوی بسیاری از معضلات گرفته می‌شود.

انتهای پیام/60008/ذ40

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۱
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.