.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

فتنه 88 بدون حضور مردم و بسیج پایان نمی یافت

پنجشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴ ب.ظ

فتنه 88 بدون حضور مردم و بسیج پایان نمی یافت.

خبرگزاری بسیج: امام جمعه مهربان با بیان اینکه فتنه 88 بزرگترین فتنه سیاسی، امنیتی علیه ایران بود که بدون نقش تعیین کننده مردم که همان بسیجی ها هستند، پایان نمی یافت، گفت: در فتنه 88 که دشمن می خواست با تغییر چهره مجدد ما را به نابودی بکشاند بسیجیان با صبری مثال زدنی توانستند حرکت آن ها را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن مرسلی افزود: فتنه سال 88 اگرچه از یک اعتراض عادی و قابل قبول برای نظام آغاز شد ولی در نهایت نشان داد که برآمده از دل انقلاب های رنگی آمریکا و در ذیل پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی ادامه داد: امروز به وضوح مشخص شده است که اصلا دعوا بر سر تقلب در انتخابات نبوده است و تنها عده ای از معاندین تلاش داشته اند تا با القای شبهه تقلب راه را برای راه اندازی انقلاب های مخملی هموار سازند.

حجت الاسلام مرسلی اظهار کرد: به اذعان بسیاری از صاحب نظران و همچنین با مقایسه تحولات سیاسی کشورهایی که انقلاب های رنگین در آن ها رخ داده است با رویدادهای سیاسی در ایران 88 به خوبی مشخص می شود که این بحران سیاسی در حقیقت یک انقلاب مخملی تمام عیار بوده که البته به علت اهمیت آن برای کشورهای غربی از پشتیبانی هر چه بیشتر نظری و تجهیزاتی نسبت به دیگر انقلاب های رنگین برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: در این میان و در بحبوحه ای که غبار فتنه مانع از آشکار شدن دقیق مرزهای حق و باطل بود این نهاد مردمی بسیج بود که نقش گسترده ای در روشنگری و تنویر افکار عمومی داشت.

وی نقش بسیج را مهم دانست و گفت:ب سیج در فتنه سال 88 عاشقانه بر ریسمان ولایت چنگ زد و بی آنکه هراسی از تندگویی های فتنه گران داشته باشد به دفاع از بنیان انقلاب اسلامی همت گمارد و حقیقتا همچون سربازی مطیع ولایت در میدان مبارزه شجاعانه برفتنه گران تاخت و هرگز اسیر خطوات آنان نشد.

امام جمعه مهربان یادآور شد: با این حال اگر هوشیاری و بصیرت بسیج در فتنه 88 ارزشمند تر از مبارزه در جبهه های مقدم در سال های جنگ نباشد کمتر هم نیست.

وی افزود : بصیرت بسیج در دفاع از انقلاب در حوادث سال 88 مثال زدنی است چراکه تنها این بسیج بود که با اراده ای محکم در برابر شانتاژها و دروغ پراکنی ها قرار گرفت و آبروی خویش را در گرو حفظ ولایت فقیه قرار داد.

حجت الاسلام مرسلی خاطرنشان کرد: البته فتنه گران هم در سال 88 به خوبی متوجه جایگاه روشنگری بسیج شدند و سخت ترین تازیانه ها را بر آن روا داشتند تا جایی که یکی از سران فتنه رسما در بیانیه ای به عقده گشایی نسبت به بسیج پرداخت و این شجره طیبه را که به دست بنیانگذار انقلاب اسلامی غرس شده است «یک ماشین سرکوبگر، دستگاه بی نیت، ابزاری برای قدرت حاکمان، جیره خوار دولت، پاداش سرانه بگیر، دست و پا شکن، ابزاری برای ترساندن مردم، دارندگان لباس های مخوف » خواند. ولی با تمام این یاوه گویی ها بسیج و بسیجی هیچ گاه میدان را خالی نکرد و از عقیده شان کوتاه نیامدند.

وی تصریح کرد: بسیج در جریان فتنه 88 خوش درخشید و نشان داد که بسیجیان مردان روزهای سخت مبارزه هستند و در بزنگاه ها عرصه را خالی نمی کنند.

امام جمعه مهربان ادامه داد: شاید یکی از صحنه های حضور بسیج در مقابله با جریان فتنه را باید در حماسه 9 دی جستجو کرد. در حماسه 9 دی هرچند بسیاری از مردم با علایق سیاسی مختلف حضور داشتند اما این حماسه رنگ و بویی بسیجی وار داشت و حضور بسیجیان نیز در این حماسه چشم گیر بود.

وی افزود : در این روز مردم با شور و شعوری وصف ناپذیر به خیابان ها آمدند و تجلی وحدت مردم با ولایت فقیه را به رخ جهانیان کشیدند، دی ماه 1388 روزی بود که در آن مردم با بصیرت تمام مولای خویش را یاری کردند و برای محکومیت حرمت شکنان عاشورا بی دریغ به پا خاستند.

حجت الاسلام مرسلی گفت :حماسه نهم دی ماه جلوه گاهی بود از غیرت و تعصب دینی که با شعور و بصیرت سیاسی گره خورده بود، در این روز همه آمدند تا بگویند «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند». 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۰
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.