.

.

.

.

.

پیام های کوتاه
  • ۲۶ دی ۹۴ , ۱۴:۲۷
    26دی
طبقه بندی موضوعی

خطبه های نماز جمعه مهربان

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۰۶ ق.ظ
امام جمعه شهر مهربان:
خود کم‌بینی و دست‌کم گرفتن توانایی ملت و کشور بزرگ‌ترین خطر است

امام جمعه شهر مهربان گفت: در شرایطی که همه به قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه اذعان دارند، خود کم‌بینی و دست کم گرفتن توانایی و قدرت ملت و کشور بزرگ‌ترین خطر برای کشور و ملت است.

خبرگزاری فارس: خود کم‌بینی و دست‌کم گرفتن توانایی ملت و کشور بزرگ‌ترین خطر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با معظم له اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود سرعت پیشرفت علمی را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و استمرار حرکت علمی، بسیار ضروری و اساسی خواندند و فرمودند، متأسفانه برخی که خود دانشگاهی هستند، در دانشگاه‌ها به دانشجویان می‌گویند که این پیشرفت‌های علمی دروغ است! اگرنادرست است، پس چرا مرکز تحقیقات رژیم صهیونیستی از پیشرفت علمی ایران ابراز نگرانی می‌کند؟

امام جمعه مهربان به عقب ماندگی تاریخی علمی کشور از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر سرعت پیشرفت علمی کشور کم شود، فاصله ما با حرکت علمی دنیا بیشتر خواهد شد، بنابراین باید سرعت پیشرفت خود را حفظ کنیم.

خطیب جمعه مهربان به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص موضوع تولید اورانیوم بیست درصد به دست دانشمندان جوان ایرانی اشاره کرد و افزود: در مقطعی سوخت راکتور تهران که برای تولید رادیو دارو است، رو به پایان بود و غربی‌ها شروط خفت‌باری برای تحویل این سوخت مطرح کردند اما جوانان با استعداد و مؤمن ما با تلاش شبانه‌روزی، اورانیوم بیست درصد را تولید و نیاز کشور را برطرف کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرسلی با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سخت‌ترین مرحله غنی‌سازی اورانیوم، تا میزان بیست درصد است و دستیابی به غنی‌سازی بالاتر از آن تا 99 درصد به راحتی امکان‌پذیر است، اظهار داشت: علت دستپاچگی غربی‌ها در قضیه هسته‌ای، همین موضوع بود، البته اگر آنها همان موقع سوخت راکتور تهران را تحویل می‌دادند، ما به دنبال غنی‌سازی بیست درصد نمی‌رفتیم.

امام جمعه مهربان خود کم‌بینی را بزرگ‌ترین خطر از دیدگاه مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار داشت: خود کم‌بینی و دست کم گرفتن توانایی و قدرت ملت و کشور باعث می‌شود، در شرایطی که همه به قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه اذعان دارند، فردی در داخل بگوید ما کسی نیستیم و منزوی هستیم.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت 24 آبان روز بزرگداشت علامه طباطبائی و روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتابخوانی اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی باید در سطح همگانی در جامعه نهادینه شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۳
دفتر امام جمعه مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.